Tento web používá cookies. Používáním tohoto webu berete na vědomí využívání cookies v souladu s podmínkami této politiky.

Akce Oddílu K3 » Křížem Krážem republikou

Křížem Krážem republikou

sobota 3:01 24. září 2011
23:18 24.9.2011
Zúčastnili jsme se celostátní cestovatelské akce Křížem krážem republikou.

Z Krnova vyrazily čtyři týmy.
Vlčata a světlušky (v týmech Svištící Svišti a Splašené Weverky) navštívili město Brno. Hlavním cílem bylo Technické muzeum, kde si kluci a holky prohlédli spoustu naleštěných aut, motorek i mohutných strojů. Nejlepší ze všeho byla herna, která nabízela možnost vyzkoušet si různé hříčky a pokusy - pouštěli jsme tramvaj a zapojovali jsme žárovky a motory. V městském centru jsme navštívili vyhlídkovou věž Staré radnice. Po cestě jsme plnili stezku a luštili různé hlavolamy. Za 14 hodinovou cestu jsme najezdili 482 km.

Tým スカウト [:Skaut:] ve složení Mišák, Mates, Sojka, Dominik a Arči-Ježek vyrazil z Krnova ve tři hodiny ráno. V Kolíně jsme absolvovali ranní procházku k Labi. V 10 hodin nás écéčko vyplivlo v Děčíně, který se stal dějištěm Národního dne železnice. Hned jsme přesedli do žlutého motoráku a svezli se do železničního depa, kde jsme zhlédli desítky různých lokomotiv, třeba legendární parní Albatros či motorový Sergej. Po rychloprohlídce bylo v našem plánu osídlení území a především parní jízda. A to už se nástupiště zahalilo do nepronikavého kouře - to se k nám řítil vlak vedený dvěma lokomotivami - řady 354.195 (Všudybylka) a 475.179 (Šlechtična). Dveře starých vozů pocházejících z 50. let minulého století jsme ani neuměli otevřít, ale jízda třemi tunely kolem skalisek a Labe stála za to. Po půlhodině jízdy jsme se ocitli opět na děčínském hlavním nádraží, někteří s pár kilogramy sazí ve vlasech ;D Další cesta pokračovala krajem Karla Hynka Máchy, kolem hradu Bezdězu až do Kolína. Krátká nákupní horečka a šup do rychlíku směr Žďár nad Sázavou a Brno. V moravské metropoli jsme se rozhodli přijít na kloub divným hodinám na náměstí. Kolik je hodin se nám zjistit nepodařilo, a tak jsme se alespoň posilnili u strejdy Donalda. O půl sedmé už jsme seděli v luxusním EC do Břeclavi, kam jsme přeskočili na vlak směřující blíž k našemu domovu, kde jsme dorazili ve 23:18.
Program ve vlaku byl nabitý - seznamovali jsme se s novými oddílovými skautskými stezkami, s pomocí mobilů jsme luštili QR kódy, hráli řadu her - třeba Na blázny, Elektriku či, čiči, Čing-čong, hledali na mapě ČR zajímavá místa, zahloubali se do světa šifer, řádili v mobilních řádech, hledali cestu ven ze slepého bludiště, mixovali Tajnou sedmu s Pověstmi staré Moravy a Vílou Amálkou ;D... ZkLátka supeL tLasa, .ebo .e? A máme 1106 kiláků. ;D :D

Mezinárodní tým Krnówské OGŁe složený převážně z polských skautů z Głubczyc se vydal obdivovat kouzlo staré Prahy. Ráno o 3:01 nám jel vlak společně s týmem Skaut směr Olomouc. Začali jsme losovat úkoly, co hodinu. Vytváření pohádky, gordický uzel… Přestupujeme v Moravském Berouně, míjíme kupu týmů. Nastoupíme do IC a jedeme dále do Kolína. Losujeme "elektřinu". Usínáme a po probuzení přestupujeme. Losuje se dále, povídá se a užíváme si jízdy :) Před Ústím n.L. se losuje očekávaná výroba náramků. Plantáme, přestupujeme, pauza na kafé a jedeme rychlíkem do Prahy. Ve vlaku si popovídáme s napitým pánem, který odchází hledat jiné kupé. My pleteme, až se dostaneme do stověžaté Prahy. Vylézáme a jdeme na Metro do hloubi země. Jedeme až na Pražský Hrad. Koukáme a proplétáme se přiměřeným tempem do centra města přes davy turistů. Shlédneme výměnu stráži, vyfotíme se a hurá na Karlův most. Vykoukneme z radniční věže Staroměstské radnice a spěcháme někde na fastfood. 5 minut před odjezdem docházíme na vlak. Losujeme zpožděné úkoly, kreslíme se, Marcin zpívá písničku, hrajeme čing-čong, česko-polský slovní fotbal a karetní hru Makao přes hodinu ;D V Brně se koukneme po jídle a jede se do Břeclavi. Luštíme sudoku. Přestupujeme na IC do Ostravy, fotíme se… Hamťáme trochu kilometry a cestujeme na Ostravu hl.n. popojedeme dále, sice trochu zaspíme. Objevujeme se v Krnově a hurá domů. Náš tým se musí ještě spakovat z klubovny a jede domů do Głubczyc. Akce se jim podobala B) Výsledky ze soutěží v pořadí: Marcin, Jeňa, Ania, Marysia, Maciek a Michał.

Křížem krážem republikou je celostátní cestovatelská akce, kterou pořádá náš oddíl. Akce se koná každoročně na Den železnice. Na letošní - již čtvrtý ročník se přihlásilo 70 týmů z celé České republiky! :)

Kniha akce

Duška Cestrová - Charlie Vydra
Charlie Vydra 25. září 2011 v 7:46

Tým Splašených Wewerek a Svištících Svišťů navštívil Brno. Kluky moc zaujalo technické muzeum, kde se vyřádili v technické herně. Objevili jsme dům Velena Fanderlíka, rozhlédli se z Brněnské věže, navštívili Brněnského draka i prostory v radnici a poskákali v Břeclavi. Exkluzivní mezinárodní rychlíky byly opravdu zážitkem jednak svou rychlostí a jednak krásnými kupátky. Tentokrát Křížem krážem u nás nebyl o počtu kilometrů, ale pěkně jsme si to užili. 482 km, také není špatný výsledek.