Tento web používá cookies. Používáním tohoto webu berete na vědomí využívání cookies v souladu s podmínkami této politiky.

Akce Oddílu K3 » Cyklovýprava VVP Libavá - Bílý kámen

Cyklovýprava VVP Libavá - Bílý kámen

sobota 4:59 27. duben 2013
22:00 27.4.2013
Vydali jsme se na cykloturistickou akci Bílý Kámen, která se konala ve vojenském újezdu Libavá. Slimáček, Matyáš a Mišák přespali z pátku na sobotu v klubovně, ostatní přišli ráno na nádraží. Vlakem jsme vyrazili ještě před úsvitem, v 5:09. Naší výstupní stanicí byly Hlubočky-Mariánské údolí. Hranici vojenského prostoru jsme prorazili s odbitím sedmé hodiny. Čekal nás táhlý stoupák, který dal některým trochu zabrat. Na parkovišti pod Strážnou jsme si nechali kola a vydali se pěšky na Bílý kámen, skalisko s vyhlídkou, podle něhož byla celá akce pojmenována. Naše cyklojízda pokračovala ještě chvíli po hlavní silnici, zanedlouho jsme však odbočili na polní cestu směr Varhošť. Projížděli jsme krásnou zvlněnou krajinou se vzorně udržovanými loukami. Naší další zastávkou byl Pramen Odry, místo, kde se rodí 854 km dlouhá řeka, protékající přes Ostravu, Opole, Wroclaw a Štětín do Baltského moře. Projeli jsme Kozlovem, 2 km jeli po veřejné silnici na Zelený kříž, kde jsme se opět zanořili do nitra vojenského prostoru. Pohodlná cesta vinoucí se hlubokými lesy nás po 10 kilometrech přivedla na místo bývalé obce Velká Střelná. Vyjeli jsme si na Pozorovatelnu, ze které jsme měli vojenský újezd jako na dlani. Zpět na silnici jsme sjížděli singltrekem, úzkou terénní stezkou, po které byla jízda zážitkem. Projeli jsme kolem bitevních střelnic až do Města Libavá. Z původně historického městečka toho moc nezbylo. Navštívili jsme kostel Povýšení sv. Kříže, který však vojáci přebudovali na sklad vojenského materiálu (v nedávné minulosti se dokonce uvažovalo o jeho demolici). V kostele jsme si prohlédli výstavku kreseb Ladislava Ruska - Šamana a dalších dobových materiálů. Nedaleko odtud jsme si prohlédli interiér větrného mlýna, jediného z 24 mlýnů, který se ve vojenském újezdu zachoval. Fájné, Matyáš a Mišák se vydali na projížďku do Staré Vody, zatímco mladší členové odpočívali v Libavé. Dlážděná silnice nás přivedla k poutnímu kostelu sv. Anny a sv. Jakuba Většího, na jehož opravě se významně podílí skauti z Velkého Týnce. Interiér kostela "zdobí" kromě maleb také četné ruské nápisy (a v mysli se vybavuje tato píseň). Od skautů jsme si zakoupili pohlednice a vydali se ke Královské studánce. Vrátili jsme se do Libavé, vyzvedli mladší členy a vydali se do Domašova nad Bystřicí. Do Želviček se utahaným cyklistům nechtělo, a tak jsme jen odpočívali na sluníčku. V 15:45 větší část výpravy odjela vlakem do Krnova, Matyáše a Mišáka čekala dlouhá cesta domů na kole ;-)

A jaké bylo cykloputování Mišáka a Matyáše? Nejprve jsme jeli kolem trati do Moravského Berouna, kde jsme si v Ondrášově načepovali čerstvou a "chutnou" minerálku. Z Berouna jsme jeli po cyklotrase č. 6148 do Nových Valteřic a následně po rozbité "silnici" do Bílčic. Odtud už to bylo co by kamenem dohodil k hrázi přehrady Slezská Harta. V Leskovci nad Moravicí jsme odbočili po zdánlivě klesající silnici do Svobodných Heřmanic (Šifry lákaly ke koupání :D). Krásné letní počasí se změnilo v "deštík", což nám však neubralo na náladě. Ve Velkých Heralticích, po 106 km cesty jsme se rozhodli nabrat síly v místní hospůdce. Čaj a pizza nám spolehlivě dodala energii, a my jsme již za tmy pokračovali směr Krnov. Ze Skrochovic jsme jeli po Slezské magistrále. Průjezd úzkou alejí měl za tmy své kouzlo, stejně jako noční pohled na hladinu Petrova rybníka a Cvilín. Domů jsme dorazili "mírně" znaveni ve 22 hodin. Našlapali jsme 125 km a vystoupali celkem 2284 výškových metrů skaut

Kniha akce

Napsat komentář ...
Dan Jalowiczor - Čolek
Čolek9. červen 2013 v 15:23

Kolik jste jeli km?

Charlie Vydra9. červen 2013 v 21:28

Většina účastníků 50 km. :)

Dan Jalowiczor - Čolek
Čolek10. červen 2013 v 18:57

:O

Michael Cestr - Mišák
Mišák29. duben 2013 v 16:24

Výprava byla skvělá ;-) skaut ... poprvé jsme se podívali do nitra vojenského prostoru, krásné počasí, všude spousta cyklistů, dobrý singltrek, setkání se skauty na Staré Vodě a na závěr trek do Krnova - do desíti večer... ;-) super :D

Charlie Vydra27. duben 2013 v 18:22

První parta dorazila vlakem domů, druhá pokračuje na kolech. skaut Akce byla velice zdařilá, všichni skvěle zvládali. B) Kdo nenatrénoval na tréninkové akci, natrénoval s rodiči. :)

Děkujeme panu Tadeášovi za pomoc při nakládání vykládání kol.
Také oceňujeme, že české dráhy jen pro nás přistavili zvláštní vagónek. :P

MZ2. květen 2013 v 18:16

Pan se jmenuje Tomáš :D :D :D :D a rád pomohl skaut Markéta Z.

Charlie Vydra3. květen 2013 v 5:34

U nás je takový zvyk, že rodiče pojmenováváme zejména podle přezdívek dětí, je to jistější, protože jinak zejména když už často i příjmení bývají rozdílná tak naše skautské děti i ostatní vědí o koho jde.
Takže se můžete setkat s paní JezevcoRobinHoodovou(což tam jsme vyjimečně ji tam přiklepli přezdívku vzhledem časté vzájemné komunikaci - takže je to paní Sodanka). ale máme paní Pirátovou, Slimáčkovou, Křečkovou, Kočičákovou aj. Vaši kluci ještě "nevyfasovali " přezdívku, takže rodiče jmenujeme nejčastěji podle staršího člena. Je celkem možné, že se Tadeášovi podaří třeba na táboře získat skautskou přezdívku a s tím i vy získáte svoje nové a možná originální jména.

Pomoc pana Tomáše se nám hodila a děkujeme za ni. Charlie