Tento web používá cookies. Používáním tohoto webu berete na vědomí využívání cookies v souladu s podmínkami této politiky.

Akce Oddílu K3 » Góry Opawskie

Góry Opawskie

neděle 7:00 18. květen 2014
19:00 18.5.2014
Výprava do pohraničních hvozdů, do neznámého pohoří na česko-polské hranici. Vystoupili jsme v Głuchołazech, které se představily jako příjemné historické město. Na rynku jsme zahráli pár her a poté se vrhli do městského informačního centra. Vystoupali jsme na věž horní brány, z níž se nám naskytl zajímavý pohled na město a okolí. Ulice Jana Pavla II. nás zavedla do lázeňského parku (Głuchołazy bývaly známým lázeňským městem). V parku si někteří z nás vyzkoušeli Priessnitzovy léčebné metody "na vlastní nohy" :D Brrrr ;D A to už nás očekával OrienteeringPark - nově vybudovaný areál orientačního běhu. Mohli jsme si tak vyzkoušet pravý orientační běh s použitím orientačních map a označovacích kleští. Nejprve se dva týmy vydaly na základní lehkou trasu. Ačkoliv každý tým trasu probíhal z jiné strany, přiběhly oba týmy ve stejný čas. Druhý, náročnější okruh stál za to. ;D Cestou necestou, listím nelistím, potokem nepotokem, přes příkopy a roklinky jsme se se zápalem přesouvali z jednoho stanoviště na druhé. S mírným náskokem zvítězil tým Sojky, ale oba týmy si vedly při orientaci velmi dobře. Avšak je nejvyšší čas vyrazit na putování! Nejprve jsme vystoupali na blízký kopec, jehož strážcem je stará výletní restaurace s rozhlednou. Tajemné místo lákalo k průzkumu a věž k výstupu ;] A putujeme dále, příjemné lesní cesty střídají asfaltečky a polňačky ... až se dostáváme do Jarnołtówku. Je již pozdní odpoledne, když stoupáme na jeden z vrcholů Gór Opawskich. Následně sestupujeme do "pekýlka" a dostáváme se k vysokému žebříku v místě s názvem Gwarkowa Perć (hornická stezka). Sestup po žebříku úspěšně zvládáme a čeká nás již poslední úsek cesty. Putujeme hlubokým údolím s potokem, který se proměnil v dravou řeku. Poslední úsek od státní hranice stál za to :P Cesta je spíš jeden velký potok, ale to nás neodrazuje a s dobrou náladou pokračujeme až do našeho cíle - Jindřichova ve Slezsku.

Trasa Głuchołazy - Góra Parkowa - Podlesie - Jarnołtówek - Piekiełko - Gwarkowa Perć - Jindřichov (20 km).

Kniha akce

Napsat komentář ...
Michael Cestr - Mišák
Mišák 18. květen 2014 v 22:30

Co jsme na výpravě prožili? :P Vystoupili jsme v Głuchołazech, které se představily jako upravené a krásné historické město, na místním rynku jsme zahráli pár her a pak se vrhli do místního informačního centra a vystoupali na věž městské brány. Poté jsme se přesunuli do místního lázeňského parku, kde někteří z nás vyzkoušeli pravé Priessnitzovy metody :D Brrrr :D A pak to začalo :D V OrienteeringParku jsme si vyzkoušeli pravý orientační běh a to včetně orientačních map, stanovišť a označovacích kleštiček. Zvláště druhý, náročnější okruh stál za to. Cestou necestou, listím nelistím, potokem nepotokem jsme se se zápalem přesouvali z jednoho stanoviště na druhé. Oceňuji zápal členů při orientačním běhu, skvěle se zde zapojili se svou bystrostí naši nejmladší. Následoval výstup na Predniu Kopu se starou rozhlednou. Ve druhé části výpravy jsme vystoupali (nebo sestoupili?) do skal nad Jarnoltówkem. Zvláště zajímavý byl úsek s vysokým žebříkem, který se nám podařilo zdolat. Poslední úsek byl pro nás všechny nejnáročnější, nutno říci, že členitost terénu a divočina Gór Opawskich byla i pro mě překvapující. Zvláště české cesty se proměnily doslova v řeky, potoky a jezera, projít suchou nohou bylo zcela nereálné. A TAK MUSÍM OCENIT VŠECHNY ČLENY, PROTOŽE SI PO CELOU DOBU VÝPRAVY A ZVLÁŠTĚ V JEJÍ POSLEDNÍ ČÁSTI ZACHOVALI VESELOU NÁLADU. Byla to náročná výprava, ale já osobně jsem plný zážitků ;-)

Duška Cestrová - Charlie Vydra
Charlie Vydra19. květen 2014 v 6:56

Možná jsi to mohl napsat do akce. Ale oceňuji hlavně skaut rádce, svým přístupem zapřičínili, že byla legrace do poslední chvíle i v náročnějších situacích, motivovali mladší, že vše zvládali s přehledem. skaut Naštěstí jsme neměli žádné skuhravé sýčky :) a oddíl se choval jako správný skautský oddíl. skaut V potížích si pomohli, náladu neztráceli. Moc se mi líbil i orientační závod. :) Práce s buzolou není tak lehká a podmínky byly jako na pravém orientačním závodě. Matouš má buď zkušenosti, nebo talent - orientoval se výborně jak na papírové mapě tak v terénu a vše našel rychleji než ostatní. :) Náročná, ale moc pěkná akce. A ty skály, žebříky. :) Paráda.