Tento web používá cookies. Používáním tohoto webu berete na vědomí využívání cookies v souladu s podmínkami této politiky.

Akce Oddílu K3 » Příměstský tábor - Veselá věda

Příměstský tábor - Veselá věda

pondělí 8:00 16. červenec 2018
16:00 20.7.2018
Příměstský tábor Veselá věda skaut
Druhý ročník - pro úspěch opakujeme

Pro malé šamany, alchymisty i budoucí vědce - děti skautské i neskautské a jejich přátele.
Vede Panda - zkušená čarodějka a výzkumnice.

16.7. 1.den - Pondělí Větrný den
Tak nám to konečně začalo a je tu první den našeho tábora s Veselou vědou. Zůčastňují se táborníci ,zkušená čarodějka a výzkumnice vedoucí Panda a 2 pomocníci Patrik a Honza. První den byl Větrný den, takže jsme si povídali o vzduchu, větru a vyráběli jsme různé modely letadel: stíhačku a lopíka. Děti si zkusily v závodech, že oba modely létají úplně jinak a jejich první prémiový let byl ze Cvilínské rozhledny. Sluníčko svítí, my jsme v informačním centru dostali tetovačky za nalezené ovečky z Déčka a vyrážíme pro první razítko do našeho cestovatelského deníku. Cestou navštívíme nejstarší krnovský most z roku 1900 poté schlazení hlav a čepic v potůčku u SVČ Krnov. Výstup a počítání cvilínských schodů všichni zvládli a na vrcholu čekala svačinka.Pod rozhlednou jsme zahráli pár bodovacích her, pak výstup na rozhlednu, zkouška našich papírových modelů a hurá dolů. Všichni to skvěle zvládli a tak si zasloužili odpočinek, občerstvení a skotačení na prolízačkách v zahradě SVČ Krnov..Čas nás tlačí a musíme vyrazit zpátky do klubovny, kde nás čekají rodiče. Musím děti pochválit, že to dnes skvěle zvládly.

17.7. 2 den Úterý opět větrný den. I když to vypadá spíš na vodní. Už od rána začalo pršet tak jsme se s chutí pustili do pokusů. Kde je vzduch, jak se rozpíná teplý vzduch, u toho jsme se dost nasmáli. Děti si pak nafoukly balónky a začaly různé bodovací hry s balónky. Tabule se nám plní obrázky od dětí a přibylo i speciální schéma elektrických obvodů od našeho elektronika Adama (6 let), to jsme všichni koukali. Tak aspoň chvilku pobýt venku a hurá na oběd. Ten řízek s bramborem všem chutnal a tak po vydatném obědě chvilka odpočinku, hraní, modelování a čtení. Pak už děti s Patrikem odpoledne vyráběly větrníky, povídali jsme si o větrných elektrárnách a Adam špekuluje, jak svůj větrník doma vylepšit o motorek.Pořád prší, tak ven nejdeme, ale v klubovně rozhodně není nuda, hrají se deskové a karetní hry, soutěž v poznávání rozdílů a výroba vonných olejíčků z bylinek a koření. Čas rychle letí a už jsou tu opět rodiče. Musím říct i ti nejmenší špunti 5 let to zvládají velmi dobře. Tak zase zítra.

3 den : Vodní den

Tak tento skutečně splnil své jméno. Opět nám od rána prší, ale nám to náladu nezkazí. Dopoledne máme objednanou návštěvu hasičské zbrojnice a ta stála zato.Velitel hasičů nám ukázal vybavení aut a plošiny, člun, ale nejvíc radosti dělalo dětem moci si vyzkoušet sjet kousek po hasičské tyči a vyzkoušet hasičskou výstroj. Naši vedoucí Honza a Patrik si zkusili výstroj s kyslíkovou láhví a na fotkách nejsou sličné Marťanky, ale naše Takája s Janičkou. Dopoledne si děti zadováděly na prolézačkách a po "vodní svačince", měli jsme vodní meloun jsme poznávali a ochutnávali různé vody a začali po skupinkách s výrobou našich hrnečků. Děti byly moc šikovné a práce jim šla od ruky.Se svými výtvory se odpoledne pochlubily svým rodičům. V pátek ještě hrnečky vypálíme a zafixujeme barvy, aby déle vydržely.Odpoledne jsme dodělávaly hrnečky a děti vypustily trochu energie venku na hřišti při soutěžích a pak když opět prší při různých deskových hrách.Doufám, že jste si to dneska užili stejně jako my.

4. den čtvrtek:
Tak dneska vyrážíme na celodenní výlet do Úvalna a naše prosby byly vyslyšeny a neprší!! Na nádraží všechny děti dorazily včas a nic nebrání nasednout do vlaku a vyrazit. Před exkurzí je ještě trocha času na hry a soutěže a pak vzhůru za zvířátky.Majitelka farmy je moc příjemná paní a spolu s dcerou dětem ukázaly, co všechno na farmě chovají a nebylo toho málo. Snad každý si tu našel svého oblíbence, viz. fotografie a taky si ho pojmenoval. Janička - kozička Vlasta, Matěj - býk Michal, Adélka - kozička Zuzanka a Honzovi prase málem snědlo botu.Majitelka dětem ukázala i králíčky,ovce, kuřátka, kočky a morče a tak se nebylo co divit, že se dětem z farmy vůbec nechtělo.Ještě ochutnávka kozích výrobků: mléka, jogurtu a různých sýrů, kde nejvíc bodoval tvrdý kozí sýr. Děti nakoupily rodičům dárky z farmy a čas tlačí - vzhůru na Strážiště. Tam už nás čekali na oběd a ten dětem opravdu chutnal: řízek a smažený sýr, to jí úplně všichni. Ještě jsme zařádili na plolézačkách, okoukli nové úpravy areálu koupaliště s novým tobogánem a jdeme na prohlídku zrcadlového labyrintu.Tak ten opravdu stojí za to. Vchází se do něj šatní skříní a je stejně velký jako na Petříně (36 zrcadel). Paní dětem schovala v bludišti bonbóny a tak byl asi největší problém, dostat děti vůbec ven, aby nám neujel vlak. Všem se tam moc líbilo, takže ještě závěrečné foto, opravdu jsme všichni a jdeme na vlak. Zpátky v klubovně zkoušíme vyrobit vlastní jogurt, pokus se svíčkami a pár her a už jsou tu opět rodiče. Dneska ten čas, nějak rychle utekl.

5. den pátek
Tak jdeme do finále, jak asi dopadla výroba našeho domácího jogurtu? No podle toho, jak se všem dělaly boule za ušima tak na 1 a k tomu 4 druhy domácí marmelády od Pandy (prý je nejlepší jahodová). Dopoledne ještě zkoušíme výbuchy našich aktivních sopek se sodou, octem a potravinářským barvivem, které mají velký úspěch. Před obědem ještě stihneme vyrobit vodní mlýnky, vypálit nabarvené skleničky a pár posledních soutěží venku, protože konečně vylezlo ven sluníčko. Adam nám donesl ukázat svůj vylepšený větrník na motorek, čímž nám opět vyrazil dech, protože na 6-letého kluka má geniální nápady a tábor se chýlí ke konci. Panda s Honzou chystají vyhodnocení, diplomy a ceny a děti s Patrikem soutěží.Bodování celotáborové hry vyhrává Takája - Sandra, 2. místo Janička a 3. místo Adrianka, ale nakonec si účastnické listy, diplomy, sladkosti a odměny odnáší každý. Ještě si povídáme o našich zážitcích z tábora, smějeme se a někteří namalovali i pěkné obrázky z tábora.Chválím i naše nejmladší, kteří zvládli svůj úplně první tábor a taky skvělé pomocníky Patrika a Honzu. Tak to už je opravdu konec tábora.... ale prázdniny pořád pokračují. S některými se uvidíme po prázdninách u nás ve skautském oddíle K3 a s jinými zase jinde. Tak ahooj.