Tento web používá cookies. Používáním tohoto webu berete na vědomí využívání cookies v souladu s podmínkami této politiky.

Akce Oddílu K3 » Beskydárium

Beskydárium

pátek 7:00 26. říjen 2012
17:00 28.10.2012
Po mnoha letech jsme se vydali společně se spřáteleným oddílem Jestřábů z Rožnova pod Radhoštěm do Beskyd. Zdolali jsme vrchol Radhoště, poznali nové kamarády, zahráli si večerní městskou hru, navštívili multimediální muzeum, zalezli si na horolezecké stěně, hráli spoustu her, vydali se do podzemí Zbrašovských aragonitových jeskyní a pohlédli do nitra nejhlubší propasti střední Evropy ;-)

Pátek
Vyrazili jsem v pátek za úsvitu. Cesta ubíhala plynule, z Valmezu do Rožnova jsme si dokonce mohli vychutnat jízdu novým žraločím vlakem RegioShark. Na nádraží už nás vítal Pedro, který nás doprovodil do klubovny. Po krátkých seznamovacích hrách nejen o Energetické Elišce a Jednookém Jezevcovi jsme se vydali na autobus, který nás vyvezl až k Pustevnám. V příjemném počasí jsme se vydali přes Radegasta na Radhošť. Dosáhli jsme výšky 1129 m n. m. a pak už to bylo jen z kopce. Po cestě po nás skákaly dvě blechy, což nám až do Rožnova nedělalo problémy. Ve městě se hra vyhrotila a tak každý urputně bojoval, aby mu blecha nezůstala až do klubovny. V klubce se k nám připojili další Rožnováci a my jsme pokračovali v seznamování. A tak jsme zahráli třeba "Lavičkový souboj", v němž zvítězil tým Poseidon. Večer pokročil, venku už byla tma tmoucí a to byl čas vyrazit na velkou poznávací hru do města. Ve hře jsme se museli popasovat s morseovkou, šiframi a dalšími úkoly a otázkami. Vítězem se stal tým ve složení Mišák, Sojka a Adamíra... Po dvouhodinové hře už nás čekal jen zasloužený spánek...

Sobota
Sobotní ráno... bum, bum, bum... kapky bubnovaly o stošest, což nám však nijak na náladě neubralo. Až do časného odpoledne jsme prožili spoustou her v klubovně. Hra Rallye byla pro některé skutečně zabijácká (aneb nekonečné otočky s halekáním yahůůů). Hru vystřídal Lov Fénixe či souboj ve skautských znalostech Krnov versus Rožnov. Zahráli jsme si taky Bang! (chudák šerif) a po poledni jsme se vrhli na Activity!, které vyhrál tým Zeus. Pak už byl čas vyrazit do světa, vzhledem ke stále neutichajícím kapkám deště jsme zvolili audiovizuální městské muzeum. Každý z nás obdržel dálkově řízený "walkman" se sluchátky, skrz který jsme se dozvěděli vše podstatné z historie i současnosti Rožnova a okolí, viď Čeňku? :D Večerní program byl plný sportu. Vyrazili jsme na horolezeckou stěnu, která nás uchvátila. Zvláště holky - zejména Lasička a Anička se nechtěly lana vzdát a úspěšně bojovaly se stěnou do posledních minut. Na horolezecké stěně a v tělocvičně jsme strávili tři hodiny času. Mohli jsme si vyzkoušet lezení v různých obtížnostech pod vedením členů horolezeckého klubu. Ve chvílích odpočinku jsme si zahráli basketbal, učili se nové uzly nebo zkoušeli Slacklining. Večer byl zasvěcen povídáním o skautingu a o našich zážitcích...

Neděle
Nedělní ráno nás venku překvapila spousta sněhu ;-) Ale nás ještě čekal bohatý program! Již v plné polní jsme vyrazili do Hranic na Moravě, kde jsme si uschovali bágly. Našim cílem byly lázně Teplice nad Bečvou, ve kterých jsme se zahloubali do podzemí Zbrašovských aragonitových jeskyní, unikátních podzemních prostor, které vytvořila kyselka (hydrotermální kras). Obdivovali jsme gejzírové stalagmity a na závěr nám v úplné tmě zazpíval Adam "Beskyde, Beskyde", čímž sklidil potlesk všech návštěvníků ;-) Po výstupu z podzemí jsme se vydali k nejhlubší propasti střední Evropy a také zároveň jedné z nejhlubších zatopených jeskyní na světě, k Hranické propasti (nová hloubka: -442,5 m). Poté už nás čekala jen příjemná procházka Hranickým krasem do vylidněných Hranic... A to už byl čas se vydat směrem k domovu...

Kniha akce

Duška Cestrová - Charlie Vydra
Charlie Vydra24. říjen 2012 v 5:53

Upozorňuji, ! hlásí chladnější počasí - pravidlo je oblékat sebe jako cibuli - více tenších vrstev, než jedna hrubá. Ale myslete na to, ať neklepete kosu, možná by se mohl ukázat i sníh. :)

Michael Cestr - Mišák
Mišák24. říjen 2012 v 10:27

čepice a rukavice se nejspíš využijí...