Tento web používá cookies. Používáním tohoto webu berete na vědomí využívání cookies v souladu s podmínkami této politiky.

Akce Oddílu K3 » Křížem krážem republikou

Křížem krážem republikou

sobota 0:00 28. září 2013
0:28 29.9.2013
V sobotu 28. září se uskutečnila celostátní cestovatelská akce Křížem krážem republikou, kterou pořádal náš oddíl již pošesté. Z celé republiky se zapojilo 84 týmů z řad skautů i veřejnosti, nejlepší tým Train24 získal 2046,3 bodů. Z Krnovské Trojky vyrazily týmy tři - Sviští spojka, TrainHawkové (Jestřábi) a Scrat ve vlaku (Veverky). Co prožili na své celodenní cestě křížem krážem republikou?

TrainHawkové se vydali na Karlštejn, do Rakovníku a Mostu
Složení týmu: Matyáš, Čolek, Gogo, Slimáček, Mišák.
Když se spojí vlaky a Jestřábi, vzniknou TrainHawkové. Naše pohodová jízda odstartovala ve 3:45 z hlavního nádraží. V Olomouci jsme přestoupili na SC Pendolino a přes dvě hodiny si užívali jeho luxusu. Zde započala také královská hra - deskovka, jejímž cílem bylo dobýt zatím nejmenovaný hrad. Při jízdě kočárem jsme plnili nejrůznější úkoly - to když se splašili koně či tonul pocestný; vymýšleli básničky pro princeznu, navštívili klášter a také se ztratili v pralese. To už nás ale vítala Praha, ve které jsme navrhovali vitráže do oken katedrály a také zachraňovali vězně. Ale vážně: byl čas přestoupit z pendolina do jiného kočáru s názvem "CityElefant". Ten nás dovezl až na Karlštejn zahalený do nepropustné mlhy. Místní Vinobraní nám poněkud zkomplikovalo průchod na hrad, avšak nakonec byl přecejen dobyt. Naše cesta dál pokračovala romantickou lokálkou hlubokými lesy Křivoklátska (s výhledem na skály, řeku či hrad). Jízda byla okořeněna zábavným průvodčím, kterého Křížem Krážem velmi zaujalo :D A to už jsme vystupovali v Rakovníku. Město nám ukázalo své pěkně upravené historické jádro, na které jsme shlédli také z gotické Vysoké brány. Čekala nás další jízda, po málo využívané lokálce do Mostu přes Louny. RegioNova se pomalu sunula pestrou krajinou plnou chmelnic (což jsme využili k pozorovací hře). Stavěli jsme také středověká města ve hře Citadela. A to už jsme se blížili do severočeského Mostu. Původní plán ihned přestoupit na další vlak se rozplynul s nápadem navštívit pozoruhodnou památku - přesunutý kostel Nanebevzetí Panny Marie. Dnešní Most je město opravdu zvláštní, což potvrdil i dost vtipný průběh cesty ke kostelu. Kostel stál původně na jiném místě, ale kvůli požadavku na těžbu uhlí byl celý přesunut (po kolejích) o 841,1 m ! Historické jádro Mostu bylo přitom celé zbouráno. Tento přesun byl ve světovém měřítku unikátní a kostel byl tak zapsán do Guinessovy knihy rekordů. Výhledy byly opravdu nevšední - Krušné hory, České Středohoří, chemické továrny a zatopené lomy... To už byl však nejvyšší čas nasednout na rychlík do Prahy. Ve vlaku jsme si krátili cestu zápalkovými hrami, v české metropoli se zaběhli vyfotit se svatým Václavem... Ve Zlínském expresu byla zábava! Dámy i kluci zpívali, hrálo se na kytaru - ve velkoprostorovém voze ... "Promiňte, ale tady jsou lidi, co chtějí spát" :D --- "Slunce šlo spát, za hromádku klád..." :D ... V Olomouci jsme se setkali s týmem Scrat ve vlaku a šli zazpívat svoji píseň pro splnění soutěžního úkolu, protože dokud se zpívá, ještě se neumřelo. ;D V posledním vlaku přepadl spánek prakticky všechny... do Krnova jsme dorazili (jako jediní cestující) až po půlnoci, v 0:28. skaut Křížem krážem republikou, to byl den (a noc) nabitý zážitky! Mišák

Ze zážitků holčičího týmu Scrat ve vlaku
Složení Týmu: Charlie Vydra, Sojka, Stopař Lasička a Zapoměnka
Vyrazily jsme brzy ráno, přesto jako poslední z účastníků Krnovské Trojky. Na cestu nám svítil Orion i Velký vůz a vlak v Krnově před půl pátou ráno byl připraven k odjezdu na naši velkou pouť. Přesto, že jsme vyrazily tak brzo, z Ostravy jsme mohly pokračovat až 6:47. Nikdo z nás nepochopil, proč jsme čekaly v Opavě půl hodiny, tak aby nám pak o pár minut ujel v Ostravě vlak na Brno. Ale snad se jednou blýskne na dobré časy a jízdní řády budou sloužit i cestujícím. Cesta do Brna nám ubíhala v poklidu, měly jsme do vlaku plno luštěnek a úkolů, tak jsme se vůbec nenudily. Jen ten náš další vlak chytil z nepochopitelných důvodů zpoždění a my u dalšího rychlíku směrem na Jihlavu pozorovali pouze ujíždějící zadní světla. Pokračovaly jsme tedy osobákem. Tím bylo rozhodnuto. Už se nebudeme snažit dostat mezi přední týmy cestou přes Tábor, ale užijeme si Jihlavy. I tak nám čekání na odjezd osobáku a jeho pomalá jízda ukrojila značně času. Jihlava nás hodně překvapila. Historické město, plné historických památek, tajuplné kasematy, starobylé chrámy a kostely. Ale jedinečná byla zejména zoologická zahrada. Nebyla velká, ale byla originální. Na malém prostoru jsme se dostaly do všech světadílů a seznámily se nejen se zvířaty, které tam žijí, ale i s vegetací a způsobem života v té které krajině. Jen opět je málo času, určitě bychom po ZOO brouzdaly déle, ale město neznáme a je potřeba se dostat opět k vlakům. Na cestě zpět z Jihlavy do Havlíčkova Brodu jsme využily také nového originálního vlaku Regio Spider, jen zase nemáme čas před vlakem výrazněji pózovat. Nastoupíme, dveře se zavírají a my pokračujeme do Kolína. Kolín se nám nelíbil, proto jsme využily nejbližšího spoje a odjely do Olomouce. Olomouc je v obležení policajtů. Uprostřed haly skupina zadržených a okolo nich v kruhu černooděnci. Později se dovídáme, že opět je to fotbal a neukáznění fanouškové, kteří se přišli na utkání porvat. Mizíme do města, procházíme se historickým centrem, navštěvujeme na krátkou chvíli festival Vzáří, obdivujeme Morový sloup i četné kašny a také se fotíme před Dómem sv. Václava. V Olomouci se setkáváme s týmem TrainHawků a spolu s nimi pokračujeme domů. Charlie Vydra