Tento web používá cookies. Používáním tohoto webu berete na vědomí využívání cookies v souladu s podmínkami této politiky.

Akce Oddílu K3 » Ivančena

Ivančena

sobota 7:00 26. duben 2014
19:00 26.4.2014
Tradiční výstup ke skautské mohyle Ivančena v Beskydech - společně s dalšími stovkami skautů z celé republiky!

Ráno o 7°° jsme vyrazili z Krnova vlakem do Frýdlantu nad Ostravicí. Cestou jsme už ale viděli spoustu skautů. Od rána nám vydatně prší a my stoupáme na Ivančenu dál, potkáváme spoustu dalších skautů, které maximálně zdravíme. O 12°° si vyslechneme povídání představitelů Junáka a zástupců mohyly, zazpíváme skautskou i českou hymnu. Slunko vysvitlo, mlha ustoupila a my se jdeme podívat na rozhled z kopce po okolí. Nakonec jsme cestu hecem změnili místo návratu stejnou cestou, jdeme přes Lysou horu. Prorážíme mlhu a ocitáme se v mracích na vrcholu vysokém 1323 m.n.m. Máme načas, tak letíme z vrcholu do údolí, kde nasedáme na vlak a jedeme podle plánu domů s příjezdem o 19°°.

Cestou jsme potkali i skautské známé i přátele. K3 zdraví Rožnov. Jeňa zdraví Šenov i Dobrou. Sojka zdraví frekventanty ČLK Stříbrná Řeka. skaut

O skautské mohyle Ivančena
Skautská mohyla na Ivančeně je připomínkou skautů, kteří byli za 2. světové války popraveni. Je symbolem boje za svobodu, vlastenectví, statečnosti a přátelství. Skauti a skautky z celé České republiky i ze zahraničí se u skautské mohyly každoročně schází, aby vzpomněli na bratry, kteří bojovali za svou vlast a zaplatili za to životem. Oddíly přináší své kameny a mohyla se tak rok od roku zvětšuje.