Akce oddílu K3 » 2010

prosinec 2010

Betlémské světlo + Vánoce

sobota 18. prosince 2010 od 13:30 do 20:00

Akce začala roznášením Betlémského světla, symbolu naděje a přátelství. Rozdělili jsme se na tři skupiny a vydali se do ulic... Navštívili jsme celou řadu domácností - naše známé i oldskauty. Po čtvrté hodině vypukla Vánoční schůzka. Po celý večer spolu zápasily dva týmy - Knedlíci a Skřítci. :P Soutěžili jsme v zabalování dárečků na různé způsoby i ve sbírání mravenců :D. Týmy také..... zobrazit více

Mikuláš v Praze

pátek 3. prosince 2010 od 18:00
5. prosince 2010 do 19:30

Páteční večer, který jsme strávili v naší klubovně, se nesl ve znamení Citadely. Do české metropole jsme vyrazili v časných ranních hodinách. Naší první zastávkou v Praze bylo Národní muzeum. V interaktivní výstavě Staré pověsti české jsme se přenesli do doby raného středověku. Do doby, kdy Praotec Čech přišel na horu Říp, Kněžna Libuše věštila budoucnost o městě, jehož sláva se bude..... zobrazit více

listopad 2010

Kačeří den s GPS

neděle 28. listopadu 2010 od 8:30 do 14:00

Nejprve jsme se v klubovně dozvěděli něco o technologii GPS, o družicích a určování zeměpisných souřadnic. Poté se z nás stali kačeři a vydali jsme se hledat poklady - kešky. Garmin Oregon putoval z ruky do ruky, každý si navigaci v praxi vyzkoušel. Prvními zastávkami byl zámek a kostel svatého Ducha. Kešky se nám vypátrat nepodařilo, úspěšnější jsme však byli na n..... zobrazit více

Geovíkend

pátek 19. listopadu 2010 od 16:00
21. listopadu 2010 do 9:00

Mezinárodní geografická konference vypukla už v pátek odpoledne za účasti našich rodičů. Na scénu postupně nastoupili zástupci Francie, Maďarska, Švédska, Itálie, Vatikánu, Švýcarska, Indie, Japonska, Bolívie a Nového Zélandu v národním oblečení, aby představili to nejzajímavější ze své země. Dozvěděli jsme, kdo je to samuraj, kde leží Tádž Mahal, obdivovali novozélandsk..... zobrazit více

říjen 2010

Znojmo - Podyjí

čtvrtek 28. října 2010 od 6:50
až sobota
30. října 2010 do 21:00

Třídenní poznávací výprava do Znojma a národního parku Podyjí. Ve čtvrtek výšlap kolem Znojemské přehrady na Sealsfieldův kámen, vysokou skálu nad údolím řeky Dyje, zasvěcenou místnímu spisovateli. Zahráli jsme si i na Šemíka :D a skládali také básničky o Znojemsku. Zpáteční cestou jsme putovali přes vřesoviště na Kraví hoře. Na údolí Dyje padla tma, den však ještě zdaleka nekončil...... zobrazit více

Hornické muzeum Ostrava

neděle 17. října 2010 od 7:30 do 16:30

Cílem výpravy bylo hornické muzeum na Landeku. Společně s námi se dnes vydala také Panda s rodinou. Cesta do Ostravy nám rychle ubíhala - luštili jsme morseovku, prohlíželi staré deníky i hráli kvarteto. Po desáté hodině už jsme procházeli branou muzea. V areálu jsme se seznámili s řezbářem, který nám ukázal své výtvory - sochy a loutky. Mohli jsme si vyzkoušet, jak se pracuje se dřevem a j..... zobrazit více

600. akce K3

sobota 16. října 2010 od 16:00 do 19:30

Oslava 600. akce a 7 let oddílu Krnovská Trojka v Městské knihovně :P Program jsme zahájili pokřikem, následovala prezentace nejlepších akcí a nejvýznamnějších okamžiků v životě K3. Děti a rodiče pak byli rozděleni do dvou skupin, které se spolu utkaly v řadě soutěží. Skládali jsme skautské puzzle, hledali skautské osobnosti po budově, závodili v běhu dvojic, určovali historické osobnosti, hráli..... zobrazit více

Slibová výprava

sobota 9. října 2010 od 19:00 do 22:00

Na slibovém místě hluboko v lesích skládaly slib světlušek Beruška, Stopař a Lasička. Zpívali jsme také písničky včetně skautské i státní hymny, povídali si a četli ze skautské bible- Základů Junáctví. Blahopřejeme našim světluškám ke složení slibu. Nyní vzhůru za první hvězdou! [i]Slibuji, že se budu snažit hledat Pravdu a Lásku být prospěšná své vlasti a zachovávat záko..... zobrazit více

Zlatohorský treking

sobota 2. října 2010 od 6:50 do 21:00

Turistický pochod pořádaný zlatohorskými skauty. Tři nejzdatnější (Mišák, Arči, Ferda) se rozhodli zdolat 50 km trasu. ;D Vyrazili jsme ještě za tmy (6:10), brzy nás však přivítal východ Slunce. První zastávkou byla rozhledna Zlatý chlum (875 m), kde jsme dorazili po 9. hodině. Měli jsme za sebou už 16 km a 500 metrů :P převýš..... zobrazit více

září 2010

Křížem Krážem 2010

sobota 25. září 2010 od 3:00 do 23:20

3. ročník skautské cestovatelské akce Křížem krážem republikou. Akce se zúčastnilo 68 týmů, mezi nimi i 2 týmy z Krnova: KátrojčataBDs Tým Kátrojčata (Mišák, Stopař, Beruška, Markéta a Bludička) za celý den urazil 918 km. Z Krnova jsme vyráželi v 5 hodin ráno. První zastávkou bylo Brno, kde jsme na..... zobrazit více

Lanáč Kružberk

sobota 18. září 2010 od 6:55 do 18:20

Akce pro vybrané členy K3. Cílem bylo lanové centrum Davidův mlýn u Kružberku. Po tréninku jištění na nízkých lanech jsme vystoupali do výšky 8 metrů na vysoké překážky - Mlynářskou cestu. Zdolali jsme 10 překážek různé obtížnosti... Po panamském mostku následovaly náročnější lví kruhy, adrenalin v těle stoupal na d..... zobrazit více

Křivoklátsko

sobota 11. září 2010 od 3:50 do 23:59

...aneb Křížem krážem nanečisto. Spanilá jízda vlakem na Křivoklátsko - prohlídka 900 let starého hradu Křivoklát, návštěva skautského muzea v Nižboru a (vele)trhů v Berouně. Vyrazili jsme v sobotu ještě v hluboké noci - už ve 3:57. Po 6 hodinách jízdy a dvou přestupech jsme se dostali do Berouna, kde jsme pohodlný rychlík vystřídali za motoráček šinoucí se hlubokým údolím řeky Bero..... zobrazit více

Cvilín

neděle 5. září 2010 od 8:30 do 13:00

Polodenní výprava do okolí Krnova :) aneb Představení Krnova a okolí náčelnictvu Akci jsme zahájili nástupem. Vystoupali jsme na Cvilín po 222 schodech, kde jsme se podívali do kostela. Našli památné lípy za kostelem. Posbírali poklad skřítků na cestě a na 2 hodiny bylo zakázané vyslovit "ano" nebo "ne". Tuto pochodovou hru nakonec vyhráli Arči a..... zobrazit více

srpen 2010

Zahajovačka 2010/11

sobota 28. srpna 2010 od 18:00
29. srpna 2010 do 12:00

Zahájení nového skautského roku 2010/2011 :)) Společně jsme usedli k slavnostní večeři, zahráli hry, promítli fotografie z prázdninových akcí a také malovali, co se nám v minulém roce líbilo nejvíce. Když padla tma, vydali jsme se do temných cvilínských lesů, kde jsme zahráli noční hru - proměnili jsme se v koráby a plachetnice a proplouvali kolem skaliska, na kterém zářil maják. Je..... zobrazit více

Štramberk

čtvrtek 19. srpna 2010 od 6:50
až sobota
21. srpna 2010 do 18:19

Poznávací výprava K3. První den jsme navštívili arboretum v lomu, kde jsme pozorovali vodní živočichy i sbírali hvězdičky - stovky tisíc let staré zkameněliny. Zanedlouho se již před náma objevilo vlastní městečko. Po uším posilnění jsme zdolali 159 schodů Štramberské Trúby. Odtud se vydali na návštěvu expozice Zděnka Buriana a také prozkoumat jeskyni Šipka... Večer v k..... zobrazit více

Tábor Malé Hradisko

neděle 8. srpna 2010 od 10:45
15. srpna 2010 do 17:00

Letní tábor se uskutečnil nedaleko Malého Hradiska v Drahanské vrchovině. V celotáborové hře se utkaly tři kmeny: Lesní lovci, Mečouni a Rudí štíři. Obděláním políček se z nás stali rolníci. Splněním určitých dovedností a úkolů se z nás mohli stát řemeslníci či zemané, nejúspěšnější byli při závěrečném táborovém ohni pasováni na rytíře. V kraji hejkalů a bludiček jsme také hráli řadu her a soutěží..... zobrazit více

červenec 2010

Arboretum + stanovačka

úterý 27. července 2010 od 10:15
až středa
28. července 2010 do 18:00

V úterý dopoledne jsme vyrazili na Opavsko - výstup na zastávce v polích, bloudění v kukuřici při hledání řopíku, přišel i Nepřítel a potopa... Cílem bylo arboretum v Novém Dvoře. Prohlédli jsme si malou skleníkovou expozici, sbírku šišek, kamarádili jsme se také se zvířátky (kozy, ovce, prasátka). Následovala schovávací hra a tvorba plánků... V podvečer jsme si v klubovně zahráli Citadelu..... zobrazit více

Malování - brigáda

středa 7. července 2010 od 8:00 do 21:00

Malování a celkový úklid naší klubovny. Klubovna je teď zase o něco útulnější a hezčí a to díky Fájnému, Arčimu, Jeňovi, Báje, Smíškovi, Lasičce a Berušce :)) a taky rodičům, kteří poskytli malířské barvy...... zobrazit více

červen 2010

Poutník

pondělí 28. června 2010 od 20:00
až pátek
2. července 2010 do 11:00

Čtyřdenní putování Matyáše a Mišáka po Rychlebských horách - plnění odborné zkoušky Poutník. Více než 40 kilometrový okruh z Horní Lipové do Jeseníku. První den jsme pokořili nejvyšší vrchol Smrk (1125 m) a usídlili se u horského srubu pod Sokolími skalami v údolí Stříbrného potoka. Další den jsme opět vystoupali na hřeben. U Špičáku jsme si připravili oběd a pokračovali dále až k Žulové, kde jsme..... zobrazit více

Slezská Harta

sobota 26. června 2010 od 6:50
27. června 2010 do 16:30

Pětice skautů vyrazila již v sobotu ráno z Valšova. Po 12 kilometrovém pochodu přes Novou Pláň a Roudno jsme se utábořili. Sluníčko hřálo a tak jsme se hned vrhli do vody. Dálky jsme objevovali na nafukovacím člunu, i když vlnobití "slezského moře" nás příliš daleko nepustilo. Večer jsme usedli k táboráčku a opékali jsme. V neděli ráno přisvištěla skupina nováčků v čele s Charlie. Po osvěžení ve v..... zobrazit více

Cyklovýprava Linhartovy

neděle 20. června 2010 od 8:00 do 13:00

Cílem cyklovýpravy byl zámecký park v Linhartovech. Po cestě jsme si zasoutěžili ve slalomu, ve kterém byl nejrychlejší Dominik, Sojka a Mates. V parku jsme zahráli schovku i hoňkoschovku. Poté se zámecký park proměnil v oceán a dvě lodě vyrazily za novými zámořskými objevy - loď Santa Maria v souboji nakonec porazila pirátskou Black Pearl. Program jsme zakončili koňskými dostihy. Zpátky do Krnova..... zobrazit více

Jeseníky - Rejvíz

sobota 12. června 2010 od 6:50 do 19:00

Celodenní túra v Jeseníkách. Vlakobus nás dovezl do České Vsi u Jeseníku. Odtud nás čekalo strmé stoupání džunglí na pověstmi opředenou skalní vyhlídku - Čertovy kameny. Po zdolání žebříků a řetězů jsme se vydali opět do kopce - na nejvyšší vrchol v okolí - Zlatý Chlum. 145 stařičkých schodů a už jsme nahoře - kocháme se jesenickou krajinou z výšky 901 metrů. Zdravíme údolí Bělé, Jes..... zobrazit více

Dobrodružství poznání

neděle 6. června 2010 od 8:30 do 12:00

Netradiční dopoledne v knihovně :)) Zahájili jsme loutkovými divadelními scénkami. Následovala hledačka v knihovně s pohádkovými tvory. Ve dvou skupinách jsme také vytvářeli, jak má vypadat správný skaut a zabojovali v literární hře. Dvojičky detektivů se pak utkaly v pátrací hře v knihách... Závěr jsme strávili na počítačích s kátrojským webem. [url=http://k3.rajce.idnes.cz/Dobrodruzstvi_poznan..... zobrazit více

květen 2010

Cyklovýprava

neděle 23. května 2010 od 8:00 do 13:00

První letošní cyklovýprava K3. Naše kola jsme vyzkoušeli v blízkém okolí Krnova. První zastávkou byla osada Vysoký břeh, kde jsme si dali první závod - slalom. Nejtěžší bylo projet několikametrovou dřevěnou houpačku. Nejlepšího času dosáhl Fájné. Pokračovali jsme směrem k Petrovu rybníku. Cílem druhého závodu nezávodu, ve kterém nejlépe uspěl Dominik, bylo projet trasu co nejpomaleji. U Petráku js..... zobrazit více

Výprava Ježník

neděle 16. května 2010 od 8:15 do 12:00

I přes nevlídné počasí jsme se rozhodli zdolat ježnickou rozhlednu. Navštívili jsme také náš keltský stromokruh, kde jsme zahráli Na Opičáka aneb tanec na laně kolem stromu B) a dále pokračovali na Ježečkův palouk. Skaut je veselé mysli a nepromokavý a tak nám dobrá nálada vydržela po celou výpravu ... Kač kač :P..... zobrazit více

Den plný her + muzeum

neděle 9. května 2010 od 8:15 do 13:00

Program započal hrami v klubovně - vodní putování, dovednostní závod, skládání věží z pet víček a chňapaná :) Poté jsme se vydali do městského muzea, kde jsme navštívili interaktivní přírodovědnou výstavu. V ptačí části jsme si mohli vyzkoušet řadu úkolů, poznávali jsme hlasy ptáků i jejich siluety. Druhá část výstavy nám představila život savců a také broučky pod mikroskopem =O [url=htt..... zobrazit více

duben 2010

Víkendovka Líheň

pátek 30. dubna 2010 od 14:50
2. května 2010 do 17:00

Víkendovka na skautském srubu Líheň u Olomouce. Na výpravu jsme vyrazili už v pátek odpoledne. V Olomouci se k nám přidal Mišák a Anči. Po šesté hodině nás už vítal skautský srub... Večer jsme strávili výrobou čarodějnic, hrami a zpěvem s kytarou. Sobotní ráno bylo deštivé, a tak byly na programu hry a plnění stezky v chatě. Již dopoledne se však vyčasilo a tak jsme se vypravili na pochod d..... zobrazit více

Ivančena - Beskydy

sobota 24. dubna 2010 od 6:30 do 19:00

Výprava ke skautské mohyle Ivančena společně s polskými skauty z Glubczyc! Akce začala v půl sedmé ráno, kdy do Krnova přisvištěl polský autobus. Za dvě hodiny už jsme stoupali po beskydských svazích. U mohyly jsme se zúčastnili slavnostní skautské mše celebrované bratrem biskupem Františkem Lobkowiczem... skautů a skautek postupně přibývalo, až nás bylo přes dva tisíce B) Po skautské hymně jsme..... zobrazit více

Fulštejn - Osoblažsko

sobota 17. dubna 2010 od 7:00 do 19:00

Celodenní výprava na Osoblažsko společně s Kulíšky z Třemešné. Úzkokolejkou jsme se dopravili do Bohušova. Zatímco Ája chystala stopovačku, my jsme u nádražíčka hráli hry. Stopovací hra měla cíl na Fulštejně. Na hradě jsme uspořádali závod v rozdělávání ohně, ve kterém byla nejúspěšnější Bája :D. Na ohni jsme opékali všechny možné pochutiny - špekáčky, jablka, rohlíky i piškoty :]. Po hoňce a sc..... zobrazit více

Beseda - Karpaty

čtvrtek 15. dubna 2010 od 18:00 do 20:00

Přednáška zoologa a výtvarníka Ludvíka Kunce o přírodě a zvířatech slovenských Karpat. Ludvík Kunc líčil své zážitky při setkáních s medvědy, rysy a vlky při putování po slovenských horách, ale také příhody ze zoologické zahrady v Ostravě, kde desítky let působil...... zobrazit více

Hradec nad Moravicí

sobota 3. dubna 2010 od 7:30 do 18:19

Prosluněná výprava na zámek v Hradci nad Moravicí a do okolních lesů. Po příchodu do zámeckého parku nás upoutal statný platan, na kterém jsme vyzkoušeli závod ve stromolezení, následoval slalom a dobývání Beethovena. Hlouběji v lesích jsme si vyzkoušeli, jaké je to být medvědem a poté nás již zaujaly šipky. Pohodlnou cestu brzy vystřídal prudký sráz... šipky nás dovedly přes několik úkolů až vyso..... zobrazit více

březen 2010

ZOO Ostrava

sobota 20. března 2010 od 6:50 do 17:01

První jarní akce K3 směřovala do Ostravy. Hlavním cílem byla návštěva zoologické zahrady, kde jsme viděli krmení minipandy, medvěda baribala, klokánků, papouška ary i šimpanze :). Dozvěděli jsme se mnoho nového o zvířatech a zjistili jsme, jaké je to být v kůži medvěda, želvy či mláděte klokana :P. Odpoledne jsme se přesunuli do centra, kde jsme navštívili vyhlídku na věži Nové radnice a proběhli..... zobrazit více

únor 2010

Praděd

sobota 27. února 2010 od 7:30 do 17:00

Celodenní výprava na nejvyšší horu Moravy. Přivítaly nás sluncem prozářené hřebeny Jeseníků se spoustou sněhu, kterého jsme si náležitě užili :). Po příjezdu na Ovčárnu jsme se vrhli na nejbližší svah, abychom vyzkoušeli naše sjíždidla - někteří to vzali i po hlavě! Pokračovali jsme dále na Praděd a obdivovali sněhové sochy, které vytvořila ze stromů příroda... Na vrcholu jsme se setkali se zlatoh..... zobrazit více

Polsko - Den zamyšlení

pondělí 22. února 2010 od 14:30 do 18:00

Vypravili jsme za našimi přáteli do Polska, abychom si společně připomněli významný skautský svátek - Den zamyšlení (Thinking day), který připomíná narození zakladatele skautingu, Lorda Roberta Badena-Powella a jeho ženy Olave, světové náčelní skautek. V Glubczycích jsme se zúčastnili slavnostního ceremoniálu na radnici. Lord Robert Stephenson Smyth Baden-Powell of Gilwell se narodil 22. února 18..... zobrazit více

leden 2010

Bobovačka

sobota 30. ledna 2010 od 9:00 do 12:00

Konečně napadly tuny sněhu a tak jsme se vypravili na bobovačku! Bobovali jsme na kopci za Kolibou, poté se vydali na krátkou procházku v okolí Cvilína. Sníh lítal všude =O I Mišák skončil pod sněhovou peřinou B) Brrr... Okolo poledne se holky vydaly domů, kluci si šli sjet 222 Cvilínských schodů B) Galerie z akce na Rajčeti..... zobrazit více