Tento web používá cookies. Používáním tohoto webu berete na vědomí využívání cookies v souladu s podmínkami této politiky.

Akce oddílu K3 » 2010

Navigace časem »

prosinec 2010
Akce začala roznášením Betlémského světla, symbolu naděje a přátelství. Rozdělili jsme se na tři skupiny a vydali se do ulic... Navštívili jsme celou řadu domácností - naše známé i oldskauty. Po čtvrté hodině vypukla Vánoční schůzka. Po celý večer spolu zápasily dva týmy - Knedlíci a Skřítci. :P Soutěžili jsme v zabalování dárečků na různé způsoby i ve sbírání mravenců :D. Týmy také ..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 19   Komentářů 12   Fotografií 7

Mikuláš v Praze

3.12.-5.12.2010
Páteční večer, který jsme strávili v naší klubovně, se nesl ve znamení Citadely. Do české metropole jsme vyrazili v časných ranních hodinách. Naší první zastávkou v Praze bylo Národní muzeum. V interaktivní výstavě Staré pověsti české jsme se přenesli do doby raného středověku. Do doby, kdy Praotec Čech přišel na horu Říp, Kněžna Libuše věštila budoucnost o městě, jehož sláva se bude..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 11   Komentářů 15   Fotografií 11

listopad 2010
Nejprve jsme se v klubovně dozvěděli něco o technologii GPS, o družicích a určování zeměpisných souřadnic. Poté se z nás stali kačeři a vydali jsme se hledat poklady - kešky. Garmin Oregon putoval z ruky do ruky, každý si navigaci v praxi vyzkoušel. Prvními zastávkami byl zámek a kostel svatého Ducha. Kešky se nám vypátrat nepodařilo, úspěšnější jsme však byli na n..... Zobrazit Více

Geovíkend

19.11.-21.11.2010
Mezinárodní geografická konference vypukla už v pátek odpoledne za účasti našich rodičů. Na scénu postupně nastoupili zástupci Francie, Maďarska, Švédska, Itálie, Vatikánu, Švýcarska, Indie, Japonska, Bolívie a Nového Zélandu v národním oblečení, aby představili to nejzajímavější ze své země. Dozvěděli jsme, kdo je to samuraj, kde leží Tádž Mahal, obdivovali novozélandsk..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 12   Komentářů 29   Fotografií 10

říjen 2010

Znojmo - Podyjí

28.10.-30.10.2010
Třídenní poznávací výprava do Znojma a národního parku Podyjí. Ve čtvrtek výšlap kolem Znojemské přehrady na Sealsfieldův kámen, vysokou skálu nad údolím řeky Dyje, zasvěcenou místnímu spisovateli. Zahráli jsme si i na Šemíka :D a skládali také básničky o Znojemsku. Zpáteční cestou jsme putovali přes vřesoviště na Kraví hoře. Na údolí Dyje padla tma, den však ještě zdaleka nekončil...... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 9   Komentářů 19   Fotografií 10
Cílem výpravy bylo hornické muzeum na Landeku. Společně s námi se dnes vydala také Panda s rodinou. Cesta do Ostravy nám rychle ubíhala - luštili jsme morseovku, prohlíželi staré deníky i hráli kvarteto. Po desáté hodině už jsme procházeli branou muzea. V areálu jsme se seznámili s řezbářem, který nám ukázal své výtvory - sochy a loutky. Mohli jsme si vyzkoušet, jak se pracuje se dřevem a j..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 10   Komentářů 4   Fotografií 11

600. akce K3

16.10.2010
Oslava 600. akce a 7 let oddílu Krnovská Trojka v Městské knihovně :P Program jsme zahájili pokřikem, následovala prezentace nejlepších akcí a nejvýznamnějších okamžiků v životě K3. Děti a rodiče pak byli rozděleni do dvou skupin, které se spolu utkaly v řadě soutěží. Skládali jsme skautské puzzle, hledali skautské osobnosti po budově, závodili v běhu dvojic, určovali historické osobnosti, hráli ..... Zobrazit Více
Na slibovém místě hluboko v lesích skládaly slib světlušek Beruška, Stopař a Lasička. Zpívali jsme také písničky včetně skautské i státní hymny, povídali si a četli ze skautské bible- Základů Junáctví. Blahopřejeme našim světluškám ke složení slibu. Nyní vzhůru za první hvězdou! [i]Slibuji, že se budu snažit hledat Pravdu a Lásku být prospěšná své vlasti a zachovávat záko..... Zobrazit Více
Turistický pochod pořádaný zlatohorskými skauty. Tři nejzdatnější (Mišák, Arči, Ferda) se rozhodli zdolat 50 km trasu. ;D Vyrazili jsme ještě za tmy (6:10), brzy nás však přivítal východ Slunce. První zastávkou byla rozhledna Zlatý chlum (875 m), kde jsme dorazili po 9. hodině. Měli jsme za sebou už 16 km a 500 metrů :P převýš..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 13   Komentářů 34   Fotografií 6

září 2010
3. ročník skautské cestovatelské akce Křížem krážem republikou. Akce se zúčastnilo 68 týmů, mezi nimi i 2 týmy z Krnova: Kátrojčata a BDs Tým Kátrojčata (Mišák, Stopař, Beruška, Markéta a Bludička) za celý den urazil 918 km. Z Krnova jsme vyráželi v 5 hodin ráno. První zastávkou bylo Brno, kde jsme na..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 12   Komentářů 30   Fotografií 10
Akce pro vybrané členy K3. Cílem bylo lanové centrum Davidův mlýn u Kružberku. Po tréninku jištění na nízkých lanech jsme vystoupali do výšky 8 metrů na vysoké překážky - Mlynářskou cestu. Zdolali jsme 10 překážek různé obtížnosti... Po panamském mostku následovaly náročnější lví kruhy, adrenalin v těle stoupal na d..... Zobrazit Více

Křivoklátsko

11.9.2010
...aneb Křížem krážem nanečisto. Spanilá jízda vlakem na Křivoklátsko - prohlídka 900 let starého hradu Křivoklát, návštěva skautského muzea v Nižboru a (vele)trhů v Berouně. Vyrazili jsme v sobotu ještě v hluboké noci - už ve 3:57. Po 6 hodinách jízdy a dvou přestupech jsme se dostali do Berouna, kde jsme pohodlný rychlík vystřídali za motoráček šinoucí se hlubokým údolím řeky Bero..... Zobrazit Více

Cvilín

5.9.2010
Polodenní výprava do okolí Krnova :) aneb Představení Krnova a okolí náčelnictvu Akci jsme zahájili nástupem. Vystoupali jsme na Cvilín po 222 schodech, kde jsme se podívali do kostela. Našli památné lípy za kostelem. Posbírali poklad skřítků na cestě a na 2 hodiny bylo zakázané vyslovit "ano" nebo "ne". Tuto pochodovou hru nakonec vyhráli Arči a..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 14   Komentářů 3   Fotografií 10

srpen 2010

Zahajovačka 2010/11

28.8.-29.8.2010
Zahájení nového skautského roku 2010/2011 :)) Společně jsme usedli k slavnostní večeři, zahráli hry, promítli fotografie z prázdninových akcí a také malovali, co se nám v minulém roce líbilo nejvíce. Když padla tma, vydali jsme se do temných cvilínských lesů, kde jsme zahráli noční hru - proměnili jsme se v koráby a plachetnice a proplouvali kolem skaliska, na kterém zářil maják. Je..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 16   Komentářů 13   Fotografií 10

Štramberk

19.8.-21.8.2010
Poznávací výprava K3. První den jsme navštívili arboretum v lomu, kde jsme pozorovali vodní živočichy i sbírali hvězdičky - stovky tisíc let staré zkameněliny. Zanedlouho se již před náma objevilo vlastní městečko. Po uším posilnění jsme zdolali 159 schodů Štramberské Trúby. Odtud se vydali na návštěvu expozice Zděnka Buriana a také prozkoumat jeskyni Šipka... Večer v k..... Zobrazit Více

Tábor Malé Hradisko

8.8.-15.8.2010
Letní tábor se uskutečnil nedaleko Malého Hradiska v Drahanské vrchovině. V celotáborové hře se utkaly tři kmeny: Lesní lovci, Mečouni a Rudí štíři. Obděláním políček se z nás stali rolníci. Splněním určitých dovedností a úkolů se z nás mohli stát řemeslníci či zemané, nejúspěšnější byli při závěrečném táborovém ohni pasováni na rytíře. V kraji hejkalů a bludiček jsme také hráli řadu her a soutěží..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 19   Komentářů 40   Fotografií 11

červenec 2010

Arboretum + stanovačka

27.7.-28.7.2010
V úterý dopoledne jsme vyrazili na Opavsko - výstup na zastávce v polích, bloudění v kukuřici při hledání řopíku, přišel i Nepřítel a potopa... Cílem bylo arboretum v Novém Dvoře. Prohlédli jsme si malou skleníkovou expozici, sbírku šišek, kamarádili jsme se také se zvířátky (kozy, ovce, prasátka). Následovala schovávací hra a tvorba plánků... V podvečer jsme si v klubovně zahráli Citadelu ..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 7   Komentářů 24   Fotografií 11

červen 2010

Poutník

28.6.-2.7.2010
Čtyřdenní putování Matyáše a Mišáka po Rychlebských horách - plnění odborné zkoušky Poutník. Více než 40 kilometrový okruh z Horní Lipové do Jeseníku. První den jsme pokořili nejvyšší vrchol Smrk (1125 m) a usídlili se u horského srubu pod Sokolími skalami v údolí Stříbrného potoka. Další den jsme opět vystoupali na hřeben. U Špičáku jsme si připravili oběd a pokračovali dále až k Žulové, kde jsme..... Zobrazit Více

Slezská Harta

26.6.-27.6.2010
Pětice skautů vyrazila již v sobotu ráno z Valšova. Po 12 kilometrovém pochodu přes Novou Pláň a Roudno jsme se utábořili. Sluníčko hřálo a tak jsme se hned vrhli do vody. Dálky jsme objevovali na nafukovacím člunu, i když vlnobití "slezského moře" nás příliš daleko nepustilo. Večer jsme usedli k táboráčku a opékali jsme. V neděli ráno přisvištěla skupina nováčků v čele s Charlie. Po osvěžení ve v..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 10   Komentářů 16   Fotografií 7
Cílem cyklovýpravy byl zámecký park v Linhartovech. Po cestě jsme si zasoutěžili ve slalomu, ve kterém byl nejrychlejší Dominik, Sojka a Mates. V parku jsme zahráli schovku i hoňkoschovku. Poté se zámecký park proměnil v oceán a dvě lodě vyrazily za novými zámořskými objevy - loď Santa Maria v souboji nakonec porazila pirátskou Black Pearl. Program jsme zakončili koňskými dostihy. Zpátky do Krnova..... Zobrazit Více
Celodenní túra v Jeseníkách. Vlakobus nás dovezl do České Vsi u Jeseníku. Odtud nás čekalo strmé stoupání džunglí na pověstmi opředenou skalní vyhlídku - Čertovy kameny. Po zdolání žebříků a řetězů jsme se vydali opět do kopce - na nejvyšší vrchol v okolí - Zlatý Chlum. 145 stařičkých schodů a už jsme nahoře - kocháme se jesenickou krajinou z výšky 901 metrů. Zdravíme údolí Bělé, Jes..... Zobrazit Více
Netradiční dopoledne v knihovně :)) Zahájili jsme loutkovými divadelními scénkami. Následovala hledačka v knihovně s pohádkovými tvory. Ve dvou skupinách jsme také vytvářeli, jak má vypadat správný skaut a zabojovali v literární hře. Dvojičky detektivů se pak utkaly v pátrací hře v knihách... Závěr jsme strávili na počítačích s kátrojským webem. [url=http://k3.rajce.idnes.cz/Dobrodruzstvi_poznan..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 11   Komentářů 13   Fotografií 3

květen 2010

Cyklovýprava

23.5.2010
První letošní cyklovýprava K3. Naše kola jsme vyzkoušeli v blízkém okolí Krnova. První zastávkou byla osada Vysoký břeh, kde jsme si dali první závod - slalom. Nejtěžší bylo projet několikametrovou dřevěnou houpačku. Nejlepšího času dosáhl Fájné. Pokračovali jsme směrem k Petrovu rybníku. Cílem druhého závodu nezávodu, ve kterém nejlépe uspěl Dominik, bylo projet trasu co nejpomaleji. U Petráku js..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 9   Komentářů 17   Fotografií 11
I přes nevlídné počasí jsme se rozhodli zdolat ježnickou rozhlednu. Navštívili jsme také náš keltský stromokruh, kde jsme zahráli Na Opičáka aneb tanec na laně kolem stromu B) a dále pokračovali na Ježečkův palouk. Skaut je veselé mysli a nepromokavý a tak nám dobrá nálada vydržela po celou výpravu ... Kač kač :P..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 12   Komentářů 13   Fotografií 6
Program započal hrami v klubovně - vodní putování, dovednostní závod, skládání věží z pet víček a chňapaná :) Poté jsme se vydali do městského muzea, kde jsme navštívili interaktivní přírodovědnou výstavu. V ptačí části jsme si mohli vyzkoušet řadu úkolů, poznávali jsme hlasy ptáků i jejich siluety. Druhá část výstavy nám představila život savců a také broučky pod mikroskopem =O [url=htt..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 12   Komentářů 18   Fotografií 5

duben 2010

Víkendovka Líheň

30.4.-2.5.2010
Víkendovka na skautském srubu Líheň u Olomouce. Na výpravu jsme vyrazili už v pátek odpoledne. V Olomouci se k nám přidal Mišák a Anči. Po šesté hodině nás už vítal skautský srub... Večer jsme strávili výrobou čarodějnic, hrami a zpěvem s kytarou. Sobotní ráno bylo deštivé, a tak byly na programu hry a plnění stezky v chatě. Již dopoledne se však vyčasilo a tak jsme se vypravili na pochod d..... Zobrazit Více
Výprava ke skautské mohyle Ivančena společně s polskými skauty z Glubczyc! Akce začala v půl sedmé ráno, kdy do Krnova přisvištěl polský autobus. Za dvě hodiny už jsme stoupali po beskydských svazích. U mohyly jsme se zúčastnili slavnostní skautské mše celebrované bratrem biskupem Františkem Lobkowiczem... skautů a skautek postupně přibývalo, až nás bylo přes dva tisíce B) Po skautské hymně jsme ..... Zobrazit Více
Zobrazit akci Účast 12   Komentářů 15   Fotografií 10
Celodenní výprava na Osoblažsko společně s Kulíšky z Třemešné. Úzkokolejkou jsme se dopravili do Bohušova. Zatímco Ája chystala stopovačku, my jsme u nádražíčka hráli hry. Stopovací hra měla cíl na Fulštejně. Na hradě jsme uspořádali závod v rozdělávání ohně, ve kterém byla nejúspěšnější Bája :D. Na ohni jsme opékali všechny možné pochutiny - špekáčky, jablka, rohlíky i piškoty :]. Po hoňce a sc..... Zobrazit Více
Přednáška zoologa a výtvarníka Ludvíka Kunce o přírodě a zvířatech slovenských Karpat. Ludvík Kunc líčil své zážitky při setkáních s medvědy, rysy a vlky při putování po slovenských horách, ale také příhody ze zoologické zahrady v Ostravě, kde desítky let působil...... Zobrazit Více
Prosluněná výprava na zámek v Hradci nad Moravicí a do okolních lesů. Po příchodu do zámeckého parku nás upoutal statný platan, na kterém jsme vyzkoušeli závod ve stromolezení, následoval slalom a dobývání Beethovena. Hlouběji v lesích jsme si vyzkoušeli, jaké je to být medvědem a poté nás již zaujaly šipky. Pohodlnou cestu brzy vystřídal prudký sráz... šipky nás dovedly přes několik úkolů až vyso..... Zobrazit Více

březen 2010

ZOO Ostrava

20.3.2010
První jarní akce K3 směřovala do Ostravy. Hlavním cílem byla návštěva zoologické zahrady, kde jsme viděli krmení minipandy, medvěda baribala, klokánků, papouška ary i šimpanze :). Dozvěděli jsme se mnoho nového o zvířatech a zjistili jsme, jaké je to být v kůži medvěda, želvy či mláděte klokana :P. Odpoledne jsme se přesunuli do centra, kde jsme navštívili vyhlídku na věži Nové radnice a proběhli..... Zobrazit Více

únor 2010

Praděd

27.2.2010
Celodenní výprava na nejvyšší horu Moravy. Přivítaly nás sluncem prozářené hřebeny Jeseníků se spoustou sněhu, kterého jsme si náležitě užili :). Po příjezdu na Ovčárnu jsme se vrhli na nejbližší svah, abychom vyzkoušeli naše sjíždidla - někteří to vzali i po hlavě! Pokračovali jsme dále na Praděd a obdivovali sněhové sochy, které vytvořila ze stromů příroda... Na vrcholu jsme se setkali se zlatoh..... Zobrazit Více
Vypravili jsme za našimi přáteli do Polska, abychom si společně připomněli významný skautský svátek - Den zamyšlení (Thinking day), který připomíná narození zakladatele skautingu, Lorda Roberta Badena-Powella a jeho ženy Olave, světové náčelní skautek. V Glubczycích jsme se zúčastnili slavnostního ceremoniálu na radnici. Lord Robert Stephenson Smyth Baden-Powell of Gilwell se narodil 22. února 18..... Zobrazit Více

leden 2010

Bobovačka

30.1.2010
Konečně napadly tuny sněhu a tak jsme se vypravili na bobovačku! Bobovali jsme na kopci za Kolibou, poté se vydali na krátkou procházku v okolí Cvilína. Sníh lítal všude =O I Mišák skončil pod sněhovou peřinou B) Brrr... Okolo poledne se holky vydaly domů, kluci si šli sjet 222 Cvilínských schodů B) Galerie z akce na Rajčeti..... Zobrazit Více